Belgische tiener (16) pleegt zelfmoord na pesterijen op Ask.fm

Een Belgische tiener heeft negen dagen geleden zelfmoord gepleegd na pesterijen op de populaire jongerenwebsite Ask.fm. De 16-jarige Louise hing zichzelf op aan de schommel in de tuin van haar huis in Namen.

Op de site in kwestie is het de bedoeling dat jongens en meisjes elkaar allerlei vragen stellen. In de praktijk is het echter vooral een handige manier om anoniem haatberichten te versturen. Als gevolg daarvan hebben de voorbije maanden al vier tieners uit Groot-Brittannië, Ierland en de Verenigde Staten een einde aan hun leven gemaakt.

"Je bent lelijk"
Een vriendin van Louise zag met eigen ogen hoe het leven van Louise online zuur gemaakt werd. "Je denkt dat je mooi bent, maar eigenlijk ben je lelijk en idioot. Je zou beter jezelf ophangen", klonk het onder meer.

De grootvader van Louise kan er met zijn verstand niet bij. "Tijdens de begrafenis heb ik gezien dat mijn kleindochter enorm veel vrienden had, de kerk zat bomvol. Zo oneerlijk wat er nu gebeurd is. Ik ben 88 jaar, het was mijn beurt om te gaan. Dat ze niet geslaagd was op school was niet de reden van haar zelfmoord. Internet is de schuldige, maar daar ken ik niets van. En ik wil er ook niets van kennen."

"Roep dergelijke sites een halt toe"